Berlijn 2e dag, een dagje Sightseeing.

Om 08.00 uur was ik alweer wakker, veel te vroeg natuurlijk dus ik draaide me nog even om. De slaapkamer was wel lekker donker dus dat lukte nog wel. Om 09.00 werd Melissa ook wakker en konden we even rustig voor gaan bereiden op het ontbijt maar ook op de invulling van de Zondag die begon met een toch wel blauwe lucht.

Om 09.30 gingen we naar beneden, het ontbijt was goed genoeg, niet heel bijzonder maar kwalitatief niks mis mee. Even half uurtje later waren we weer boven en besloten we om eerst naar de Brandenburger Tor te gaan. Buiten scheen voorzichtig het zonnetje, er stond weinig wind en eigenlijk was het best lekker weer. We liepen naar de Metro maar opeens zagen we bus 100 bij de halte staan, en die reed ook naar de Brandenburger Tor dus we zetten even een sprintje in een hij deed de deuren weer open van de dubbeldekker. We liepen naar de bovenverdieping en 20 minuten later stonden we oog in oog met de Brandenburger Tor, wat een inmens groot bouwwerk was dat zeg!

Voor de Tor stond een oud Trabantje, er stond een oude duitse druktemaker bij met grootse verhalen. Dit was de laatste in 1990 gebouwde Trabant die van alle (noodzakelijke) luxe was voorzien zoals een 2e spiegel, een radio en zelfs een trekhaak! We luisterden even naar hem een toen vroeg hij of ik een wilde zitten, nah daar zei ik geen nee tegen, voor het eerst in mijn leven in een echte Trabant, geweldig was dit, Melissa maakte een foto van deze bestuurder hahaaa. Aan de andere kant van de Tor stonden 3 oude Oostduitse lijndienst bussen op hun achterkant, de voorkant wees omhoog dus, ook een fotowaardig moment.

We liepen verder richting de Fernseh Tor, onderweg liepen we, zonder dat we het wisten, over de "Unter den Linden" straat, met veel opbrekingen was deze staat niet echt bijzonder. Wel zagen we een groot plein "Babelplatz" waar we wat gekke foto's gemaakt hebben waarbij Melissa 3x op 1 foto verscheen, ook dat hoorde erbij. Bij de Fernsehtor was het zo druk dat we het een dag uit zouden stellen. Het was tijd voor een lekkere Cappuccino en een warme chocomel voor Melissa, en die was echt lekker! We liepen door en kwamen op de Alexander Platz, een groot plein met veel winkels direct aan een Metrostation. Vanuit datzelfde metrostation reden we richting de East Side Gallery, 1,3 Km van de oude Berlijnse Muur die aan de Westkant door kunstenaars was bewerkt, sommige paintings wagen echt kunstwerken! Aan de wandel liepen we langs een bakkertje met hele lekker uitziende Berliner Bollen, en weet je ... ze waren ook lekker, samen met nog een Cappuccino en een thee voor Melissa. De metro bracht ons naar het Holocaust Museum, in eerste instantie bekeken we het monument dat bestond uit honderden betonnen rechthoeken, heel indrukwekkend als je nadacht waar het je aan deed herinneren.

We liepen dit keer verder naar het Sony Center, een soort semi-overdekt winkelcentrum met grote namen zoals de Starbucks. We hebben daar even lekker gek gedaan, met de lift op een neer en de lift vasthouden op een mooie uitzicht etage en toen zijn we er weer snel lopend vandoor gegaan, het werd tijd voor een echte duitse zigeunerschnitzel hahaaa, ik had via TripAdvisor een klein restaurantje gevonden met een hele hoge score. We wilden er met de bus heen maar kochten eerst 2 halve liters Warsteiner, die we in de bus opgedronken hebben, heerlijk was dat!

Om 18.30 uur zaten we aan tafel bij Gasthaus Kater Alex en Melissa bestelde en Gordon Blue en ik een zigeunerschnitzel, het was echt heerlijk eten met 2 halve liters bier erbij. Na het eten kregen we nog een afzakkertje van het huis, Sligovitz en voor Melissa iets minder sterks hahaaa. Anderhalf uur later namen we de metro naar een alweer aparte kroeg met de naam "Meun Haus am See" waarbij See 'meer' betekent, en het was midden in de stad hahaaaa. Toevalligerwijs was dit ook weer een kroeg waar bankstellen stonden en waar ook een soort verhoging was gebouwd zodat je lekker hoog mijn zitten. We namen allebei een Typisch Berlijns biertje en hebben daar tot ongeveer 22.30 uur gezeten, wat een gezellige aparte tent was ook dit weer. De metro bracht ons in een half uur terug naar ons Hotel en na dit verhaal te hebben getikt deed ik om 00.25 uur mijn oogjes dicht, we hadden deze dag bjjna 14 km gelopen, dus ik had het wel verdiend