Berlijn 3e dag, nog meer Sightseeing en lekker Grieken.

Om 08.00 uur was ik alweer wakker, buiten was het grauw dus ik dook er toch nog maar even in. Melissa werd om 09.00 uur wakker en nadat ze gedouched had zijn we in 09.45 uur gaan ontbijten in het restaurant. Daarna was het mijn beurt om even te douchen en toen zij we met bus 100 naar de Alexander Platz gereden, daar stond de Fernseh Tor waar het een dag eerder zo druk was. Dit keer was het belachelijk rustig en misschien kwam dat wel omdat ie gesloten was hahaaa, hadden wij dat weer. We gingen dus voor plan B en dat was het Holocaust Museum, met de Bus was dat 3 haltes verder. We liepen eerst nog een keer door het monument heen, al die rechthoekige betonnen blokken en liepen toen naar de ingang. Ook daar was het verdacht rustig ... en ja hoor, ook die was gesloten op maandag, neeeee... tijd voor Plan C, en dat was het Currywurst museum, die was gelukkig wel open en daar hebben we ons wel kunnen vermaken. Eerlijk gezegd viel het wel erg tegen, het was een kleine ruimte waar alles te bewonderen was, okee het was echt leuk maar in een half uurtje had je het wel gezien, gelukkig kregen we achteraf nog wel 4 (!) stukjes Currywurst om te proeven, mijn dag kon niet meer stuk hahaa.

We liepen verder naar een punt waar nog een laatste deel van De Muur stond met eromheen heel veel souvenir shops maar ook veel informatieve stands, iets verder stond een copy van een oud wachters huisje van vroegere Checkpoint Charlie, de grens controle van Oost naar West Berlijn. Ook dit was toneelspel, maar toch hebben we even wat foto's gemaakt, vroeger was het wel degelijk serieuze shit. Daarna wilden we Berlijn vanuit de hoogte bekijken, omdat de Fernsehtor gesloten was gingen we naar een goed alternatief, we liepen naar het Panoramapunt op de Potsdamerplatz en met de lift gingen we in 20 seconden naar de 24e verdieping, dit was de snelste van heel Europa. Boven was het gruwelijk koud maar had je een fabeltastisch uitzicht, helemaal toen het zonnetje zich ook nog even liet zien, heel mooi! Lopend konden we nog 1 verdieping hoger en maakten we nog wat mooie foto's.

Toen was het tijd om te shoppen, Melissa wilde shoppen dus we liepen naar het KaDeWe, het Kaufcenter Des Westens en uhhhh, daar waren we zo weer weg, ze zag laarsjes voor maar 675,00 (!) en dat was ongeveer de prijsklasse voor het hele winkelcentrum, uhhhh... we zeiden maar snel "De mazzelllll" en vertrokken naar een ander winkelcentrum, iets betaalbaarder zeg maar hahaaaa. Na wat winkels te hebben gezien werd het tijd voor een Currywurst uiteraard, en die vonden we op de bovenste verdieping, een bakje patat erbij maakte het compleet, dit was genieten op een Duitse manier.

Voor de eerste keer gingen we aan het eind van de middag even terug naar ons Hotel, we kochten 2 halve liters Berliner Kindl en hebben even lekker op bed gelegen, even de voetjes rust geven want die hadden ook alweer een prestatie geleverd. We namen de tijd om een restaurant te zoeken en dit keer gingen we voor Pizza, Melissa vond er 1 op TripAdvisor en die MOEST wel goed zijn, 3 gasten die maar van 2 dingen hielden, van Pizza en van Bier, dat moest goed komen. We namen de metro en in 19.00 uur stapten we binnen, zoooo wat was dat klein daarbinnen, er stonden wel 3 tafels waar wel 4 personen aan konden zitten, volle bak dus. Ik vroeg die gast aan de bar en hij wees naar een tafeltje wat maar 2 personen aanzaten, probeer het gewoon zei hij lachend. En dat deed ik, we gingen er gewoon bij zitten, het was zo krap dat ik mijn houten kruk niet eens kon verzetten, maar de sfeer was in de eerste 5 minuten al helemaal Top!

We vroegen hem welk bier hij aan kon raden en ik moet zeggen dat het echt een lekker biertje was, 0,4 ltr voor 5,00 euro. We hebben heerlijk gegeten en die gasten waren geweldig om naar te kijken. Niks serieus, allemaal geintjes, alsof ze het niet voor het geld deden maar voor de fun, maar daarnaast was de kwaliteit van de pizza's helemaal Top! Onze tafelgenoten gingen ervandoor en niet veel later kwamen er 2 anderen voor in de plaats, de doorstroming was goed hahaaa. Rond 20.30 stapten we weer op, en we zagen toen dat er een Metro precies voor de deur zat, hadden we dat maar eerder geweten hahaaaa. Dit was ook de eerste avond dat we echt moe waren, we namen nog een biertje onderweg en om 22.30 uur waren we terug in ons hotel, het was weer een mooie dag geweest. Na dit verhaaltje geschreven te hebben ben ik om 23.45 ook maar gaan slapen