Laatste dag in Berlijn waarop we op 2 vliegvelden waren.

Voor de eerste keer maar ook op de laatste dag werden we wakker gemaakt door mijn wekker, we wilden dit keer toch wel op tijd eruit om te douchen en ontbijten zodat we er nog een leuke laatste dag van konden maken. We liepen naar beneden om voor de laatste keer te ontbijten en dit keer namen we maar geen extra broodje mee voor later op de ochtend, nu wilden we gewoon nog wat lekkers onderweg nemen hahaa.

Ik maakte wat laatste foto's van onze kamer en daarna gingen we uitchecken. De trolley's konden we nog even in het Hotel achterlaten en we liepen naar het Metrostation waar we 'alle duiven op de dam' nog tegenkwamen, maar dan in Duitsland zeg maar :-)

Met de metro gingen we naar de Berliner Unterwelten waar we eerst een kaartje moesten kopen van 11,00 We moesten ook een keuze maken welke toer we wilden doen (wisten wij veel) en daardoor kwamen we een beetje in tijdsnood, er was maar 1 route die we nog 'konden' doen binnen de tijd die we hadden, dat was de tour over de Koude Oorlog, maar dan helaas wel in het Duits. Voor Melissa was dat lastig, want die sprak helemaal geen Duits, dus ik heb het maar zo goed en kwaad vertaald voor haar, dat wil zeggen, voor zover ik het ook kon verstaan want die gast praatte snel man, en dan ook nog eens in holle ruimtes diep onder de grond .. dat was voor mij (met mijn gehoorapparaten) niet echt fijn. De tour zelf was best indrukwekkend, we gingen ongeveer 4 metrolijnen diep onder de grond en als je zag hoe alles 'onder grond' voorbereid was op een nucleaire aanslag en hoe men dan had kunnen overleven .. poehee, heel bijzonder was het!

Na deze ondergrondse toer moesten we weer terug naar het Hotel om onze trolley's te halen. Op de terugweg liepen we langs een bakkertje en namen we een Thee en een Cappuchino mee voor onderweg, ook kocht ik 4 Berliner Bollen voor thuis, die moest ik dan wel de hele dag verder nog dragen .. maar ach hahaaa. We namen de metro naar het gesloten vliegveld Tempelhof en net voordat we het station uitliepen zagen we een Dönner tentje .. we keken elkaar aan en .. jaaaaa, dat werd 2x Dönner voor ons hahaha. We liepen naar het Tempelhof, zochten net voor een oude startbaan een bankje en hebben daar lekker zitten eten in een paar kleine spettertjes die daar vielen. Daarna was het wel bijzonder dat je gewoon over een Startbaan kon lopen. Er werd daar veel gefietst en gewandeld en er heerste een heerlijke rust!

Die rust was ook het laatste wat we in Berlijn zouden doen, we moesten helaas weer naar Luchthaven Schönefeld om met Easyjet weer terug naar huis te vliegen. Met de Metro kwamen we na een klein uurtje aan op de luchthaven, net een minuut voordat we aankwamen rende er nog een gast voorbij die riep dat ie de kaartjes kwam controleren .. huh .. hoorden we dat nou goed?? En ja hoor, 30 sconden later kwam er ook 1 van achteren aangelopen. Voor mezelf was ik er wel blij mee, nu hadden we ze in ieder geval niet voor niets gekocht hahahaa, voor 5 anderen liep dat minder goed af, die betaalden naast een nieuw kaartje ook nog eens 60,00 per persoon boete.

We liepen de luchthaven op en holey shit wat een drukte zeg, en wat was het er allemaal smal en vooral warm, zeg maar HEET! Overal lange rijen en zoek het maar uit voor de rest, maar dat laatste was voor ons geen probleem, we zochten 2 stoeltjes en wachtten rustig tot bekend werd naar welke gate we moesten lopen.

Vanaf dat punt ging het eigenlijk vrij relaxed, we konden al snel boarden en dat ging dit keer zonder problemen, mijn naam was nu wel goed én ik had opnieuw ingechecked gelukkig. Netjes op tijd vlogen we om 18.00 uur richting Amsterdam waar we om 19.10 uitstapten. Het is heerlijk reizen als je alleen een trolley hebt en niet op je koffer hoeft te wachten, 10 minuten later zaten we dus in de bus naar P30 waar de Mito van Melissa nog netjes stond te wachten op ons. Bij de Burger King haalden we nog 2 Woppers en 10 minuten later waren we weer thuis, we konden terug kijken op 5 heerlijke drukke en indrukwekkende dagen saampies .. en nu waren we weer thuis bij Mammie en Celientje ..