Berlijn 4e dag, inhaalslag van de dag ervoor.

We werden een beetje lui en gingen pas om 10.10 uur naar het ontbijt, dat kon tot 10.30 uur, dus ze zullen wel blij geweest zijn met ons. Na het ontbijt gingen we weer op pad, we wilden eerst naar de GedächtnisKirche dat ook redelijk in de buurt lag, we konden daarvoor bus 100 nemen en 4 haltes later kwamen we daar aan, en wat denk je, juist ja, eromheen stond alles in de steigers en ook waren ze een kerstmarkt aan het opbouwen. Ik maakte dus maar een paar foto's en we liepen verder richting wat shops waar Melissa in verdween hahaaa. Wat stond er toen op de planning, we liepen naar de metro en reden naar het Holocaust Museum waar een kleine rij stond te wachten. We sloten aan en na een kwartiertje mochten we naar binnen en leek het alsof we gingen vliegen bij de controle, jassen uit, alles uit je zakken en dat ging allemaal door de scanner, zelf moest je ook door een scanner en toen mochten we naar binnen.

We mochten onze jassen gratis ophangen en kregen een nummertje terug. Het museum was gratis alleen een geluidstour koste 4,00 pp (en dat was het dubbel en dwars waard). Wat was dit een stil en indrukwekkend museum, soms was het echt kippenvel als je goed las of luisterde hoe de Holocaust geweest moest zijn, onvoorstelbaar!!

Na deze ervaring liepen we terug richting de metro om naar Benedict te gaan, een tip die we hadden gekregen van Pernilla, Cabin Attendent van EasyJet. Het moest een hippe lunchroom zijn, 24-7 geopend met een niet doorsnee kaart, maar met ff iets anders.... We moesten wel nog een stukkie lopen maar natuurlijk vonden we Benedict. Het was inderdaad een anders dan andere breakfast tent, maar daar waren de prijzen ook wel naar, een gemiddeld ontbijtje kwam rond de 14,00, en dat was dan zonder wat te drinken van gemiddeld 4,00... Ik denk dat die Pernilla geld zat had maar moest wel toegeven dat het een hele gezellige toko was met lekkere muziek en alleen maar vriendelijke mensen, dat dan weer wel. Wij hielden het wel bij een Munt thee en een Cappuccino. Hierna gingen we terug naar het Hotel maar niet voordat we 2 broodjes Dõnner hadden gekocht en 2 Biertjes erbij voor op onze hotelkamer, lekker een keer relaxed op bed liggend etend en drinkend hahahaaa. Ruim een uur later gingen we naar het ​ Reichstagsgebäude, we liepen naar de ingang en ik ging naarbinnen .. met dezelfde vaart werd ik weer naar buiten gebracht, het bleek dat je moest reserveren aan de overkant van de straat, maar alles zat al vol voor deze dag, dit konden we dus ook op ons buik schrijven.

Met de metro besloten we om dan maar naar de Gendarmenmarkt te gaan, een aantal grote bouwwerken naast elkaar, okee die hadden we snel gevonden, maar helaas voor ons waren ze daar ook al een Kerstmarkt aan het opbouwen .. en je raadt het al, alles stond precies voor die gebouwen dus echt mooi was het niet .. maarr .. we konden het wel weer afstrepen hahaha.

Toen was het tijd om te Grieken, ik had een Griek gezocht via TripAdvisor, dus het werd spannend of deze echt zo goed uit de bus kwam. Het was (nog) niet erg druk, we liepen naar binnen en kregen een tafeltje en gelijk al 2 Ouzo'tjes, dat waren alvast pluspunten :-) We bestelden alleen even een voorgerecht en 2 halve liters bier, dat was geen probleem, we kregen Bier ennnn weer 2 Ouzo'tjess, alweer 2 pluspunten. Een half uur later hadden we de 3e en 4e Ouzo gekregen en was het tijd om het hoofdgerecht te bestellen, dat was ook grandioos, zoveel vlees en kwalitatief goed zeg, helemaal Top was het! De hele avond bleef er maar Ouzo ingeschonken worden, voor alle tafeltjes dan he, aan het eind van de avond hadden we allebei 1 liter bier en hou je vast .... 12 Ouzo'tjes op per persoon .. het werd echt tijd om af te gaan rekenen hahaaaa, wat een restaurant was dit zeg, als ik ooit weer in Berlijn zou zijn dan .. nou uhh, vul zelf maar in hahaa . .JAMAS !!!

Om 22.30 waren we terug in ons hotel, veel puf zat er toen niet meer in maar daar kan je je vast wel iets bij voorstellen toch ;-) Ik ben nog wel gaan schrijven maar om 23.15 uur vielen mijn oogjes dicht, Melissa sliep allang, ik zette mijn wekker op 08.30 voor de laatste dag en toen was het