Een auto gehuurd en het eiland rondgereden.

Om 07.45 waren we alweer wakker, het sliep echt goed in dit bed met de airco op 24 graden. We hadden besloten om een auto te gaan huren voor 1 dag en liepen naar Marina die ons al had verteld dat zij voor ons wilde bellen en dan werden we opgehaald en konden we onderhandelen. Zo gezegd zo gedaan maar eerst even een frisse douche... dacht Ria, net toen ze haar haar in de shampoo had zitten .... stroomstoring hahaaaa, geen licht, geen water maar wel sop hihi. Gelukkig duurde dat maar 3 minuten, ze had geluk! Daarna naam ik ook een douche en zijn we naar Marina in de receptie gelopen.

Wolken, hmmm allemaal wolken en we wilden naar het strand, plannen werden gewijzigd en we gingen eerst maar weer naar beneden lopen (!) om een souvenir te zoeken en te kopen. Ria kocht een windmolentje van Mykonos en voor mij zag ze een flesje Ouzo staan met I (hartje) Ouzo en die zag er echt leuk uit dus die kochten we voor mij.

We kochten bij een echte bakker Boughatsa en een vers belegd stokbrood en liepen verder naar de windmolens. Daar hebben we met geweldig uitzicht op de molentjes, maar ook op Little Venice zitten eten. Na een half uurtje liepen we weer door de nette schone witte straatjes terug naar de haven voor wat nieuwe selfies en toen kon die gruwelijke beklimming van die veel te steile en lange trappen en rotsen weer beginnen, met 2 tussenstops deden we het gewoon weer ff he!! Applaus graag hahaaaa.

Het was tijd om een auto te gaan huren dus we liepen naar Marina in de receptie en vroegen haar om voor ons te bellen maar dot was weer een taak voor Andreas hahaha, de taken zijn verdeeld zeg maar. er wrd gebeld en ik had het met Marina even over het griekse alfabet, ze vertelde met nog wat over de taal en een paar minuten later iemand naar boven gelopen van de autoverhuur. Hij nam ons mee naar zijn kantoor en daar hebben we de huur vastgelegd. Dit was dus zoals ik het niet wilde, creditcard garantie (tot ik hem weer in kwam leveren) en een extra verzekering van 15,00 per dag die niet eens een All-risk was, maar goed ik moest het er maar mee doen en gewoon heel voorzichtig doen .... uhhh okee, maar de rest op de weg dan ook hahahaaa Ik maakte voor de zekerheid maar toto's rondom en toen stapten we in en reden we als eerste naar de vuurtoren op het aller noordelijkste puntje van het eiland.

Wat had je daar een mooi uitzicht zeg, en wat waren er mooie complexen gebouwd zo op die bergwand met uitzicht op de volle ze en de haven, want het eieland was zo klein dat je de haven makkelijk kon zien liggen. Even later reden we naar het midden van het eiland, dat ging dan wel weer via Chora (mykonos-stad zeg maar) want alle 'grote' wegen begonnen daar, na een kwartier (zo ver was het hahah) kwamen we aan in Ana Mera waarvan Manos me had gezegd dat ze bij een klein restaurantje Oti Apomeine het allerlekkerste vlees hadden, en als een echte Griek dat zegt, dan moest het wel zo zijn. We stapten uit en kwamen op een plein vol restaurantjes, en iedereen had wel een tafeltje voor ons .. mij wij waren op zoek naar een ander! Op het pleintej zat ie niet, dus dan maar Google maps erbij, en 3 minuten later stonden we voor de deur, inderdaad weg uit het toeristische 'centrum'.

Het zag er van buiten gezellig en huiselijk uit, niet groot maar lekker knus. We gingen zitten en Christos kwam ons verwelkomen, dat niet alleen, hij nam ons direcct mee naar de keuken waar we voor werden gesteld aan alle collega's in de keuken en ook aan alle dieren die aanhet spit rondjes aan het draaien waren. Alles wat hij op de menukaart had liet hij zien en vertelde hij wat over, wat een grappenmaker was die man. We gingen weer zitten en maakten allebei onze keuze, inclusief lekkere rode pepers met pittige roomkaas erin. Het was heerlijk eten en buiten dat ook een gezellig klein restaurantje.

Net voor 17.00 uur reden we weer weg op pad naar hét strand der stranden op Mykonos, SUPER PARADISE BEACH .. dat was dus waas de wildste strandfeesten werden gehouden, en waar het vol ligt met luxe jachten in het hoogseizoen en ook waar de duurste fles champagne je gewoon 1000,00 euro kan kosten. Om 17.15 uur kwamen we daar aan, omdat het siezoen nog niet begonnen was was het heel erg rustig en konden we mooi even relaxed rondkijken, 2 strandbedjes kon je zomaar 30,00 kosten .. okee, dan kreeg je er wel een parasol bij hahaha. Wat een complex zeg, het was leuk om een keer gezien te hebben en zo hebben we ook het kleinere broertje PARADISE BEACH nog even opgezocht. Inderdaad wat kleiner van opzet maar ook met goeie knalharde muziek op het strand.

Het werd tijd om de andere kant van het eiland te gaan bekijken, we reden langs het vliegveld en er was net een A320 van Eagean Airlines aan het taxien om op te gaan stijgen, dat moest ik natuurlijk even gaan bekijken!! We stapten uit en zagen toen iets bijzonders, een hele rij met poezenhuisjes, echt kleine huisjes met een etensbakje en kussentje per huisje, daarvoor liepen veel poesjes miauwend om wat lekkers te vragen. nadat we de A320 op hadden zien stijgen heb ik een flesje water leeggegoten in een bakje van de poesje en toen zijn we het kleine schiereilandje aan de westkant opgereden. Van die kant kon je mooi Little Venice zien liggen en natuurlijk de windmolentjes. Met de grote telelens erop hebben we leuke foto;s gemaakt voordat we weer terug reden naar huis.

Om 22.00 uur zijn we weer naar beneden gereden om wat te wandelen en wat te gaan eten. Het was laagseizoen, maar zelfs nu raakte je je auto al niet kwijt. Ik kon echt niets vinden totdat ik een Valid Parking zag, hmmm ik reed erop en er kwam al snel iemand aangelopen die 10,00 van me wilden hebben, excuse me!! voor een uurtje parkeren ?? En zo was het, dus ik reed weer vrolijk van de parking af op zoek naar wat anders. Uiteindelijk kwamen we helemaal in de oude haven terecht, daar zag ik een plekje op een stopverbod vlak voor de ingang van de haven, hmmm niets mis mee toch, dus daar hebben we hem neergezet en we zijn aan de wandel gegaan.

Onderweg maakte ik foto's met een sluitertijd van zo'n 20-25 seconden waardoor je hele mooie foto;s in het donker zonder flits kon maken waarbij alle lichtjes mooi uitkwamen. We liepen door de smalle witte straatjes en kwamen uit bij de windmolentjes, ook daar hebben foto's met langere sluitertijd gemaakt die overigens niet allemaal mooi werden, het was simpelweg echt te donker geworden, en dan haal je de blauwe kleur van de lucht niet meer op.

Hierna was het tijd (het was alweer 22.30 uur) om wat te gaan eten, we vonden een restaurant Souvlaki Story en dat beviel ons wel, we zijn nou eenmaal niet van die luxe-paarden zeg maar hahahaaa. Midden in een klein straatje waar iedereen je voorbij liep hebben we goed gegeten en toen werd het tijd om de auto weer op te zoeken en naar huis te rijden. Gelukkig stond ie er nog, was hij niet weggesleept en konden we binnen 5 minuutjes weer naar boven rijden. Daar hebben we nog heel even op ons balkon gezeten en van het uitzicht genoten, echt lang was het niet want de muggetjes hadden ons gevonden dus we gingen maar snel naar binnen .. om 00.30 uur gingen we pitten zzz zzz zzz