Vliegen naar Mykonos en met de Ferry naar Paros.

Eindelijk was het dan zo ver, we hadden lang afgeteld en nu werd onze nachtrust bruut verstoord door .. de WEKKER .. helluupppp .. wat was dat schrikken zeg, maar het was voor het goede doel. We gingen ons bed uit, effe kop onder de kraan, lekker luchtje op, koffers naar beneden, een snel bakje thee en koffie en toen was het alweer 02.20 uur. 10 Minuten later stonden vaders en moeders netjes op tijd voor de deur, lief he !! Wij hadden nog even 10 minuten langer nodig.

We namen in gedachten afscheid van Melissa en Celine (heel zachtjes) en een kwartier later stonden we voor de vertrekhal. We zwaaiden Pappie en Mammie uit een liepen naar binnen. Bij onze ticketbalie zat Wendy helemaal alleen en we lieten haar nog even zitten. Bij de incheck balies was gelukkig nog weinig te beleven, we gingen maar alvast in de rij staan om de koffer te droppen en 10 minuten later liepen we nog even terug naar Wendy. We hebben ff staan kwekken en gaven haar wat lekkers. Daarna door naar de security waar ik altijd in de prijzen viel, en ook nu weer dus hahaha. Tas open, fototoestel eruit en opnieuw door de scanner, toen mocht ik door.

Het was 10 minuten lopen naar gate C9 en uhhhhh, we waren om 03.40 uur de allereersten hahaaa. We konden even rustig bijkomen en wachten op de Crew. Rond 05.10 uur kwam de Crew aangelopen en Yvette (Purser) had me al snel gezien. Ze kwam even hoi zeggen, een paar zoenen en tot zo.. zeiden we.

Om 05.40 konden we boarden, eerst rij 8 t/m 23... Hmm dat was nieuw voor mij. Bij het instappen stelde ik mezelf even voor in de Cockpit met Captain Niels en Co-pilot Frank. Ik werd gelijk uitgenodigd om later even terug te komen in de cockpit als ik dat wilde, uhhh en dat wilde deze jongen wel!

Yvon had mooie stoelen geregeld, we hoefden dus ook niet ver te lopen naar 1A en 2A. Opeens hoorden we passagiers zeggen dat er op rij 4 dubbel geboekt was. Later bleek dat er een paar op weg waren naar Italië .. Oepssss... Die moesten dus heel snel van boord, hollen naar de andere Gate.

De 3e stoel naast ons bleef leeg .. dachten we, want het leek er wel weer op dat iedereen naast ons wilde zitten, Nou dat dus... binnen 5 minuten zat er opeens iemand naast ons, daar ging onze extra ruimte.

Netjes op tijd werden we om 06.10 van de gate geduwd en konden we taxien naar de verre Polderbaan. Yvette gaf ons allebei een flesje water en de vlucht kon beginnen. Midden in de vlucht werd ik gehaald en mocht ik even de cockpit in, we hebben even lekker zitten babbelen en een klein half uurtje later kwam Yvette er ook bij zitten. Dat was niet voor niets want zij wilde ook even babbelen met me haha. We doken het keukentje in en ik kreeg nog een bakkie koffie. De landing was iets aan de harde kant, en daarna ging hij toch in de remmen!! We kregen een goodie bag van Yvette mee en namen foto van ons 3tjes voordat we afscheid namen van de rest van de Crew. Op de luchthaven moesten we onze paspoorten weer laten zien en toen was het op de koffer wachten.

Uhhh hallo, wat was dat nog weer.... Er viel 1 koffer naast de band, en ja hoor... Dat was onze koffer natuurlijk hahaaaa. Ik moest dus weer capriolen uithalen in eerst over de band te lopen, de koffer te pakken om vervolgens weer terug te lopen over de band. Even later liepen we naar buiten waar Stratos ons op stond te wachten. We maakten kennis en hij reed ons voor 15,00 naar de oude haven, want daar vandaan zouden we de boot nemen ... Uhhh ja toch?? Nou nee toch, we moesten daar wel de tickets ophalen maar de boot vertrok vanuit de nieuwe haven!! Mey andere woorden ... op zoek naar de bus die ons naar de Nieuwe haven zou rijden Traaalaaalaa. Voor 3,20 werden we met luide griekse muziek in de bus in 10 minuten tijd naar de andere haven gereden... en daar was het gewoon relaxed wachten, mensen kijken, ferry's kijken en water drinken. Het zonnetje liet het helaas een beetje afweten, temperatuur was goed maar zelfs heel af en toe voelden we een spetter regen. Buiten dat vermaakten we ons heerlijk in de haven. We raakten in gesprek met een Hollands stel een die gingen net van Mykonos af, ze hadden een leuk boekje en die kregen wij gewoon kado, dat waren nogeens aardige Hollanders!!

Ik was toch maar even gaan vragen wanneer onze boot zou komen en dat zou nog 20 minuten duren, hij gaf een half uur vertraging dus. En ja hoor, daar kwam hij in de verte aan, wat een mooi geluid ook. Het duurde even voordat hij aan wal lag een tien liep hij leeg.... echt leeg, holey shit wat kwamen daar veel mensen af zeg, geweldig om te zien. Toen mochten we aan boord, wat een gedoe zeg, gewoon lopend het ruim in, daar zoeken naar een kooi om je koffer in te leggen en toen konden we naar boven lopen. We moesten helemaal achterin zijn en gingen op de allerlaatste rij zitteb zodat we zo naar achteren in zee konden kijken, wat een power had dat ding zeg, we voeren gewoon met 64km/u over zee richting Paros... Waauuw!! Tussendoor ben ik nog even een paar keer naar buiten gelopen im foto's te maken, man man wat een wind zeg, maar wat was het een mooie belevenis.

Om 15.15 uur legde hij aan in de haven van Paros, we pakten onze koffers weer liepen de kade oonop zoek naar ons privé vervoer. We hoefden niet ver te zoeken want dat stond Eleni met een bordje van Irene Hotel al op ons te wachten. We maakten kennis en snel reed ze ons naar het hotel. Toen we uitstapten kwam Irene zelf (en oudere dame) aangelopen en verwelkomde ons. Ze liep mee naar boven en wees ons onze kamer en gaf ons de laatste instructies, iedereen was even aardig en vriendelijk hier.

We moesten even bijkomen van de lange dag en hebben heerlijk op balkon van het uitzicht genoten. Wr keken direct op zee en de haven, geweldig uitzicht! Im 18.00 liepen we naar beneden, en voordat ik het wist had ik een auto gehuurd voor de volgende dag 09.00 uur hahaaaa toch geen scooter dus! Daarna gingen we op zoek naar iets te eten, volgens Irene moesten we naar Πεπέ.. Pepe dus en ze had gelijk, heerlijk gegeten voor 22 euro. We zaten echt helemaal vol en zijn nog maar even door het haventje en de straatjes heen gelopen. Daarna even naar de supermarkt voor water en yoghurt en toen weer snel naar huis, want mijn nieuwe slippers deden echt zeer aan mijn voetjes. We hebben nog een uurtje op balkon gezeten en daarna ben ik gaan tikken, dit verhaal dus, om 22.00 schreef ik de laatste regels van de eerste dag, en wat een mooie dag was dat!! On 22.15 zzz zzz zzz