Met een snel gehuurde auto het eiland rond met een uitstapje naar Antiparos.

We waren om 07.15 Hollandse tijd alweer wakker, in Griekenland is het een uur later en om 09.00 kregen we onze Skoda, een automaat. We aten daarna een Griekse yoghurt en stapten de auto in op eeg naar de 1e van vele bestemmingen. We reden eerst naar de noordkant van Paros waarvandaan we ons hotel konden zien liggen. Wat een mooie natuur hier met opvallend veel groen. Daarna de oostkant met het rotsenstrand. Dat was echt supermooi, meerdere kleine strandjes gescheiden door rotsen. We hebben daar even lekker de tijd genomen om van de zon, het uitzicht en de rotsen zelf te genieten. Na wat selfies te hebben genomen zijn we weer door gereden naar de volgende 'stop' Naousa.

Naousa is de hoofdstad van Paros en bij het binnenrijden zag je gelijk het leuke haventje waar de ganzen de baas waren denk ik :-) Er liepen heel veel ganzen en dat lekke toch wel de publiekstrekker te zijn van het plaatsje. De hele haven bestond uit vissersbootjes en restaurantjes, ongelovelijk wat een grote hoeveelheid tafeltjes heb ik daar gezien in dat ene dorpje. toen we iets verder door het haventje liepen kwamen we bij de overblijfselen van een Venetiaans Fort uit, heel ini-mini maar leuk om te zien met al die gaten rondom om vanuit te kunnen schieten naar de vijand uiteraard. Na een klein uurtje vervolgden we onze weg weer richting het zuiden van het kleine eilandje. Ook daar was de natuur heel mooi en opvallend groen.

We reden door het centrum van Lefkes en zijn daarvandaan terug gereden naar Parikia (waar we sliepen) en gingen daar een tentje zoeken om te eten. Tijdens het eten dachten we aan de woorden van Koela (van wie we de auto hadden gehuurd) om toch maar met de boot (en de auto) naar het eiland Antiparos te varen, ach waarom ook niet hahaa .. We namen de boot van 18.30 uur en toen ik de boot op wilde rijden moest ik opeens weer stoppen .. huh .. wat nu weer?? Owww, achteruit de boot op hahaha, wist ik veel. De boot kostte 8,90 enkele reis. We reden naar de zuidpuntwaar eigenlijk weinig te beleven was (!) en besloten om naar de wereldberoemde grotten te gaan. De ingang hadden we snel gevonden, maarrr .. uhhh .. geopend tot 15.00 uur hahahaa .. dat ging dus ook niet door :-(

We reden terug naar de haven en zijn aan de wandel gegaan, ook dit was weer een apart dorpje met een geheel eigen stijl van tegels en beschilderingen .
Om 19.15 waren we weer terug op Paros en na een paar tussenstopjes om foto's te maken (jajaa) bestelden we eten bij Pepe en dat werd in onze kamer bezorgd. Dit keer viele het eten wel een beetje tegen, ik had gewoon een gyrosschotel maar dit leek wel een dubbelgevouwe grote pita met weinig vlees .. beetje jammer maar je kunt niet alles hebben he, de smaak was iig wel goed ;-)

Om 22.00 uur gingen we op bed liggen, helaas deed de Wifi nog steeds niets maar gelukkig hadden we een buitenland bundle vna 500MB dus probleem opgelost!! Voor de deur in de haven lagen opeens 2 Grote cruiseschepen en met de verlichting aan zag dat er leuk uit. Om 23.30 was het een mooie dag geweest en ging het van zzz zzz zzz