Het zou vandaag een bewolkte dag worden dus zouden we een rondje Pag (eiland) gaan doen.  Na een korte en hevige discussie :-) met de meiden zijn we toch in de auto gestapt op weg naar Pag. De meiden wilden natuurlijk lekker op de camping blijven in het zwembad en aan zee. De weg naar Pag was alweer erg mooi, onderweg zijn we een paar keer van de route afgeweken op zoek naar leuke plekkies. Even later kwamen we over de hoge brug die Pag met het vaste land verbind, daar hebben we ook nog wat mooie plaatjes geschoten en zijn toen weer verder gereden.

Daarna kwamen we in Pag zelf, daar zijn we ook wat van de route afgeweken en dit keer pakte het goed uit. We kwamen langs 2 hele hoge glijbanen, tja daar moesten we natuurlijk even gaan kijken, het was direct aan een klein strandje. Wij de auto uit en kijken, het kostte 4 Kuna per keer glijden maar was dus wel voor iedereen toegankelijk. Wij voor 50 Kuna muntjes gekocht en die meiden maar glijden, daar waren ze echt even aan toe :-)

Toen we weer wegreden gaf de thermometer 41 Graden aan ... pfff ... en toen volgden we weer een klein asfalt weggetje door de bergen. En opeens, na zo'n 6 kilometer, WEG asfalt (nee geen asfalt-weg, maar het asfalt was weg), daarvoor in de plaats alleen maar kiezels ... en dat zouden we na vorig jaar niet meer doen. In zijn achteruit dus en gewoon lekker terug gereden.

Even later zagen we bij Simuni nog wel een leuk strandje, maar ook daar konden we niet snorkelen.  We hebben toen de hele 106 verder afgereden en kwamen uiteindelijk bij de ... hou je vast Ria ... de BOOT :-)

Effe overvaren dan maar naar het vaste land !! Er was een wachttijd van een half uur, maar tussen door kwamen leuke jonge dames in bikini ons voorraam wassen, dat verzacht het leed een klein beetje (voor de chauffeur in dit geval :-) .

Even later zaten we dus op de boot en 10 minuten laten stonden we aan de overkant. Ria had het weer goed gedaan !!  Maar toen begon de kustweg terug naar de camping. Dat was zo'n 54 km. met veel, nee héél veel bochten, omhoog omlaag, vanalles wat, maar wel een heel mooie weg. Op de helft zijn we nog even gestopt in Starigrad, daar hebben de meiden wel even kunnen snorkelen.

Daar wilden we dus ook een pizza gaan eten. Bij de toko hing een kaart met verschillende pizza's en prijzen. Wij daar lekker in een lounche bank zitten, wilden we bestellen bij die knakker, wat denk je dattie zegt : "No pizza's !!". Huh ?? Maar je hebt toch een kaart hangen, dat klopte wel, maar dat was reclame voor de pizzeria 1 straat verderop, je kon bij hem alleen drinken bestellen ... Rare gasten die Kroaten !!! Dus zijn we maar weer doorgereden, want we vonden juist de locatie en lounche bank zo grappig.

Ook langs deze weg zijn we door een plaatsje gekomen dat "Seline" heet, uiteraard op de foto gezet. Toen we vlak langs de Snelweg A1 reden zagen we in de verte de hoge brug die 2 bergen met elkaar verbond. Op de weg waar wij op reden was dus een soortgelijke brug vanwaar je een ontzettend mooi uitzicht had, ook op de 'snelweg-brug'.

Na onze rondrit waren we pas om 20.00 uur terug in Nin (camping) dus besloten we dit keer wat te gaan eten in Nin zelf, daar waren we tenslotte nog niet eens geweest (na anderhalve week). We hebben daar lekker Pizza gegeten, en nu een echte lekkere (met peperoni) Pizza.

Om 22.00 uur waren we terug op de camping ... tijd om de gemaakte foto's van die dag, en dat waren er nogal wat, uit te zoeken en te sorteren ...