Vandaag zouden we lekker relaxen.

We werden om 08.30 uur wakker en ik ben de eerste dag van deze vakantie op mijn website gaan zetten. Dat ging weer niet helemaal vanzelf maar uiteindelijk stond ie erop en het leek erop dat ik de smaak te pakken had, want even later stond ook de 2e dag (Maandag) er al op, ik was nog nooit zo snel geweest :-)

Om 09.45 uur was het al 29 graden buiten en dat zou vandaag op gaan lopen naar de 36 graden.. Hot hot hot dus. Om 10.00 uur zijn we via het strand naar het dorpje gewandeld en hebben we lekkere verse broodjes gehaald bij dezelfde bakker als gisteren. Ik ging nog even met hem op de foto en toen zijn we via de kustlijn onze kant weer opgelopen richting het haventje. In het haventje zelf hebben we (in de schaduw) ons broodje gezond opgegeten met een flesje koud water wat echt nodig was. Een half uurtje later zijn we naar onze kamer gegaan, het was inmiddels alweer 33 graden zonder wind.

Om 12.15 uur zijn we naar het strand gegaan en hebben we eerst ff gezwommen in het heerlijke heldere ondiepe mooie blauwe water, en daarna was het relaxen met de oogjes dicht op een strandbedje. De zee was hier zoals gewoonlijk lekker rustig, je hoorde de golven en het zandstrand was heerlijk om de zee in te lopen, hier was het goed uit te houden :-) Ondanks dat ik onder een parasol lag begon ik toch een beetje te verbranden, dat werd smeren dus, uuhh smeren zei ik .. laten smeren bedoelde ik, Ria please hahaaa... en natuurlijk was ze zo lief om mij lekker in te smeren.

Rond 15.00 kregen we toch een beetje lekkere trek en zijn we in de bar wat gaan eten, Ria ging voor een simpele tosti als tussendoortje en ik nam de sausages, en die waren overheerlijk. Een flesje Ouzo erbij en het zicht op het strand en de zee maakte het geheel helemaal af, ik hou er wel van :-) De ouzo was trouwens de enige echte Ouzo Plomari met een Ouzo Plomari glas erbij in de Griekse tekst, dus niet de engelse tekst zoals ik die thuis had, ik deed mijn best weer om dit glas ook mee naar huis te nemen maar bij de man die ons het eten bracht moest ik niet zijn, toen ik het hem vroeg zei hij .. "I don't know, you'll have to ask the boss :-) " Hmmm, dilemma dus ....

Ik ben dus maar af gaan rekenen en kon mijn verhaal nog een keer vertellen tegen de Boss :-) Ik zei hem dat ik al 22 jaar Ouzo drink, en dat er nu wel van overtuigd ben dat Ouzo Plomari de lekkerste en de beste is, ik zei hem ook dat ik thuis wel Ouzo glaasjes had en zelfs 1 van Plomari, maar dan wel met de Engelse tekst en niet zoals deze met de Griekse Tekst erop dus ik zei hem dat ik er 1 van hem wilde kopen.. Hij kon er wel om lachen en zei ook dat deze glaasjes niet makkelijk te krijgen waren, maar omdat ik zo'n mooi verhaal had kreeg ik gewoon een glas van hem .. ik bedankte hem hartelijk en ging met een mooi glas weer terug naar het strand .. die had ik mooi weer in de pocket :-)

Het was weer even tijd om te zwemmen, samen zijn we de zee weer even ingegaan en we zijn heerlijk afgekoeld .. dat hadden we gewoon ff nodig .. en daarna .. ik zei toch dat het een relax dag zou gaan worden .. hahaa .. inderdaad, daarna zijn we lekker weer gaan liggen op ons bedje in de zon, de temperatuur was om 18.00 uur nog steeds rond de 30 graden, dus in de schaduw was het heel goed uit te houden :-) Tegen 18.30 uur zijn we nog even naar het zwembad gegaan, even lekker wat baantjes trekken .. neee geintje .. gewoon ff lekker dobberen in het zwembad voor een uurtje en toen was het tijd om ons ff op te gaan knappen om wat te gaan eten in het Georgiopoulis, maar dit keer niet bij zo'n gekke tent, we gingen nu op zoek naar een familie restaurant .. hopen op betere kwaliteit ..

Toen we in de auto stapten keken we elkaar aan en dachten hetzelfde .. zullen we niet gewoon even naar Vamos rijden,een plaatsje dat hier zo'n 6 km vandaag ligt .. samen vonden we het een goed idee dus de planning werd ter plekke even aangepast, we gingen een restaurant zoeken in Vamos .. en dat is dan weer niet de 'Vamos a la Playa' .. want dat is in Spanje :-)

Het plaatsje zelf zag er best leuk uit, wel heel klein maar alles leek een beetje verlaten te zijn, hier en daar zag je wel wat grieken bij elkaar zitten maar verder was het stilletjes. Vamos leek in een vallei te liggen met rondom bergen, wel een hele mooie locatie en de weg ernaartoe was minstens zo mooi, maar wij vonden hier niet wat we zochten en reden dus maar weer terug naar Georgiopoulis.

We hadden een familie restaurant gezien "Taverna Mythos" en die zag er ook gezellig uit .. totdat we voor de deur stonden .. toen stond er groot op een bord "Schnitzel en Hamburgers" .. hmmm .. Grieks ?? Dat werd 'm dus ook niet. We liepen terug naar waar we de eerste dag hadden gezeten. Dezelfde jongen liep er uiteraard ook weer en herkende ons meteen. Na een kalispera namen we weer een tafeltje buiten op straat. Ik zette de tafel even iets anders neer voor meer ruimte en gelijk stond ie te wankelen als een gek oepss, wat had ik gedaan ?? Hij zag het en kwam gelijk met bierviltjes aan .. probleem opgelost.

We hebben daar lekker gegeten, Ria nam een grote steak en we hadden gebakken Courgette erbij dit keer. Een flesje Ouzo maakte het helemaal af, we hebben nog even gezellig staan babbelen met die gast en samen een Raki achterover geslagen. Ria moest rijden dus die mocht niets dinken maar we kregen zoveel dat we een 2e ronde in gingen zetten. Het glaasje van Ria had ik gevuld met water (Haar idee hahaha) zo kon ze toch nog meedoen :P

Om 23.15 waren we thuis en konden we nog effe relaxen, of eigenlijk waren we het wel een beetje zat, zo'n dag niks doen hakt er best in :-)) Om 23.45 uur zijn we lekker gaan slapen .. de laatste nacht .. zzz zzz zz