Helaas weer terug naar huis op 1e Kerstdag.

Een wekker hoefden we niet te zetten want we hadden een relaxter dag om weer naar huis te gaan. Om 08.00 uur waren we sowieso weer wakker en konden we eens gaan kijken of we alles mee konden nemen naar huis. In totaal hadden we 5 tassen geshopped dus het werd best een uitdaging. Eerst stapten we even lekker onder de douche, de laatste keer even lekker opfrissen, ik heb er even van genoten hahaa.

In eerste instantie paste alles gewoon niet in de koffer, hmmm .. plan B moest er komen dus. Een vest en een dikke jas gingen de koffer uit en die stopten we in een mooie dikke papieren tas van Pop-Air, die zou dan als handbagage meegaan. Alsnog kreeg ik de koffer niet dicht dusss ... koffer op de grond, Robski erboven op, koffer dicht, pincode op het slot en niet meer openmaken hahaaa.

Okee, dat was weer een zorg minder, ik keek maar weer een keer hoe laat de Bus naar de luchthaven zou vertrekken want die bussen maakten er af en toe een zooitje van met de tijden die tussendoor ‘gewoon’ werden veranderd. Gelukkkig stond ie nu vast, om 11.17 uur zou de bus vertrekken van het Aristotolous Square, we hadden dus nog wat tijd om te wandelen en om wat lekkers voor onszelf te halen. Eerst pakten we een broodje bij Today’s Delicious, een broodjes zaak die 24/7 open was, de broodjes waren achteraf wel lekker maar echt niet Superlekker, niet zoals bij de echte verse bakker, dus de volgende keer zouden we het wel weten. Buiten stond een hele harde frisse wind, heel anders dan de vorige dagen. We liepen nog even langs de White Tower, uiteraard met een foto momentje en via de straat met de blauwe lampjes liepen we weer terug naar huis.

Voor de laatste keer gingen we naar binnen, we keken nog 1x alles na , ik maakte nog wat foto’s binnen en daarna liepen we naar buiten met een koffer, een rugzak en een tas van Pop-Air hahaaa. Inmiddels wisten we de weg wel naar de bushalte en 10 minuten later stonden we netjes op tijd tussen de Grieken. Om 11.18 uur stopte de 01X en konden we lekker op de achterste rij zitten, de koffer kon ook achter een rekje dus dit keer was de reis iets comfortabeler dan de heenreis (toen zat ie echt propvol).

Om 11.45 uur waren we in de vertrekhal. Het was nog lekker rustig op 1e Kerstdag en zo’n 10 minuten later konden we in de rij voor de check-in gaan staan. De laatste keer dat ik kon kijken zag ik dat er nog 23 open stoelen waren dus vol goeie moed zei ik dat we IPB’end mee wilden vliegen. Zonder vragen of toestanden kregen we gelijk al stoelen toegewezen .. en wat voor stoelen. We kregen 15A en 15B en dat betekende dus De Nooduitgang, lekker relaxed zitten dus.

We namen de koffer mee naar de security en ook daar ging het supersnel, over zeiden we Xronia Polla (Merry Christmas dus) en overal kregen we een smile terug, zo wilde je eerste Kerstdag wel beleven. Nadat we de koffer hadden gedropped mochten we zelf door de security en ook dat ging zonder problemen, ongeloveloos wat ging het snel allemaal. We liepen verplicht door de winkeltjes (echt zo leuk) naar Gate 2 en daar zijn we even gaan zitten, wachtend tot we mochten boarden en zelfs dat ging heel erg snel. Om 13.00 uur ging de gate open, we stapten in de bus en stapten op het platform uit voor de PH-HZD. Op het platform liepen 2 meiden van Skyserv (afhandelaar van Trans) een beetje gek te doen, gekke foto’s maken dus ik dacht om maar een foto van hen te maken. Ze gingen er netjes voor staan, ik maakte een foto en zei dat ik die wel op zou sturen. Jaajaaa zeiden ze, en dat was wel begrijpelijk want zij wisten natuurlijk niet dat ik bij Trans werkte en ze wel wist te bereiken. Toen ik het even uitlegde hadden ze er meer vertrouwen in (en dat is achteraf helemaal goed gekomen, ze hebben de foto ontvangen en de volgende keer dat ik weer zou komen moest ik dat zeggen tegen ze, want dan zouden we gaan stappen hahaaa).

We stapten in en maakten kennis met de Crew en wensten ze Merry Christmas. Ze wisten niet dat er IPB’ers aan boord waren dus ik toen ik ze een doosje met lekkers gaf waren ze ook serieus verrast. We babbelden even met Purser Miriam C. en liepen naar onze stoelen waar collega Jeroen stond. Ook met hem was het even gezellig babbelen en een klein kwartiertje later gingen we taxien naar de startbaan. We stegen op en vlogen mooi over Thessaloniki, het was mooi voor onze buren want wij zaten aan de verkeerde kant , wij zagen de zee hahaaa. Aan boord werden we weer goed verzorgd, flesje water, bakkie thee, Tapas en een lekkere koude Heineken, en dat alles voor Crewprijzen, daar hield ik van!!

Tijdens de vlucht kwam Miriam vragen of we in de cockpit wilden zitten bij de landing, hmm daar hoefde ik niet lang over na te denken, Ria bleef lekker relaxed bij de nooduitgang zitten. Zo’n 45 minuten voor de landing liep ik naar voren, ik wenste Fleur (Cap) en Wesley (Co) fijne dagen en ik ging achter Fleur zitten, wat een gezellige meid was dat zeg. Het werd echt gezellig in de cockpit en het uitzicht was ondanks de vele wolken weer geweldig. Er lag ook een stroopwafel, een stroopwafel van Damaris, die Nederlandse Griek die een stroopwafel winkel was begonnen in Thessaloniki, zijn stroopwafel lag naast onze Kerstkoekjes op de instrumenten.

Na alweer een hele nette landing hoorden we alle passagiers klappen in de cabine, dat was best wel weer een keer leuk. Ik nam afscheid van Fleur en Wesley en even later bedankte ik ook de Cabine leden (Miriam, Daphne, Rutger en Jeroen) voor alles en liepen we door de slurf naar de gate waar we ook nog eens op ons papoort werden gecontroleerd, dat was omdat de vlucht vlakbij Albanie vandaag kwam, extra controle dus. Onze koffer kwam alweer snel en achter de schuifdeuren stonden Melissa en Celine ons op te wachten, altijd leuk om die 2 weer te zien. Melissa reed ons naar huis waar we even een half uurtje voor onszelf hadden voordat we naar het Kerstdiner bij de ‘Plasjes’ zouden gaan.

Het was weer een hele leuke Citytrip geworden met als hoogtepunt dat Melissa & Celine ons 'gewoon' even 2 dagen op zijn komen zoeken, heerlijke herinneringen !!!