Ontbijten op balkon, relaxen op het strand en frappé en een biertje met Elias in Heraklion.

We waren best laat wakker en dat was niks voor ons, zonde van de tijd vonden we dat. We namen een douche en stapten in de auto met het idee een mooi strandje op te zoeken tussen Heraklion en Rethymnon. Eerst reden we natuurlijk even langs de bakker voor alweer een vers belegd broodje, 2 flesjes water en bij de buurvrouw 2 flesjes verse jus d'orange. Wat was het leven hier toch makkelijk, voor een goed belegd broodje betaalden we 2,10 euro, en voor een flesje jus maar 1,00 daar kon je zelf niet tegenop.

We reden richting de westkant via de oude weg en onderweg in Stavromeno zagen we een leuke spot (dat hadden we anders nooit he hahaha) dus ik draaide de auto weer en we stapten uit. Het bleek een strandtent te zijn met leuke zomerse (bijna Afrikaanse) punthuisjes met lekkere muziek en aparte zitjes. Ik zette de iPhone op het statiefje dat ik mee had genomen en we maakten wat grappige foto's. Buiten dat gingen we deze tent ook onthouden voor een volgende keer misschien. We hadden er lekker veel zin in en reden daarom dwars door Heraklion (via de haven uiteraard) richting de westkust. en daalden bij het plaatsje Agia Pelagia naar beneden, steil naar beneden zeg maar. Wat een geweldig uitzicht hadden we eerst van bovenaf de berg en later beneden in het dorpje zelf. Het was echt een leuk strand om te zien, niet groot, geen massa toerisme maar gewoon lekker 'tiny' en vooral Grieks.

Na een half uurtje reden we door naar Bali, daar wilden we we even lekker zwemmen op het strand dat we hadden gezien in een App van Kreta. Toen we daar aankwamen viel het een klein beetje tegen, heel klein (op zich was dat niet zo erg) maar wel heel toeristisch. Direct om het kleine strand allemaal shops, restaurantjes en kantoortje die je boottochtjes aan wilden smeren, hmm dat was nou net waar we NIET naar op zoek waren. We zijn wel even uitgestapt, liepen even over de pier en hebben wel even van de mooie natuur genoten voordat we weer in de auto stapten en terug reden naar Agia Pelagia.

Bij toeval reed ik een grote parkeerplaats op vlak voor het strand en dacht makkelijk te kunnen parkeren. Op zich was het wel makkelijk alleen kostte me dat 5,00 euro hahaha. Okee eerlijk is eerlijk, die 5,00 euro kreeg ik dan wel weer terug als iets bestelde bij de bijbehorende bar. Het was even zoeken naar een vrij bedje want het strand was ieniemienie smal maar we hadden geluk, er gingen er net 2 weg dus konden wij de bedjes overnemen. Ook dit was weer een mooie stukje natuur, een baai met een kiezelstrand waardoor het water kraakhelder was, zo helder dat ik mijn voeten niet naar beneden durfde te houden toen ik aan het zwemmen was. Doordat het zo helder was zag je de rotsen in het water, en die waren vast behoorlijk diep maar ik vertrouwde het maar niks.

het was tijd voor een Sappie,, ik haalde een lekker koud biertje en kreeg dat in een glas van Heineken die zelfs ik nog nooit had gezien. Een smal hoog glas waar de ster en en naam van Heineken in relief op het glas zaten, echt een super mooi glas. En ja , je raadt het al, Robski had zijn zinnen erop gezet. Omdat het een best wel hippe Beachbar was met alleen gasten nam Ria het dit keer van me over. Ze liep naar de bar en gooide haar charmes in de strijd .. en even later .. kwam ze aangelopen met een nieuw schoon glas van Heineken, geen idee wat ze ervoor had moeten doen maar ze had het alweer voor elkaar .. Bravo Ria!!!! Normaal hoefden we nooit op de klok te kijken maar nu hadden we met Elias afgesproken in Heraklion dus rond 17.30 uur stapten we toch maar op. We reden naar Heraklion, parkeerden de auto in de haven (waar we altijd parkeerden) en liepen naar The Lion Square in Heraklion Centre.

Elias zat al op ons te wachten op een trap en had ons al heel snel door, hij kwam op ons af gelopen en even later liepen we naar zijn favoriete koffie-shop voor een lekkere Frappé. Het was leuk om te zien dat hij daar een bekende verschijning was en de dame die ons hielp was zelf ook een hele gezellige meid. Jammer genoeg moest ze er zelf alweer snel vandoor en dat was echt jammer, ze bleef nog heel ff kwekken en ging er toen echt vandoor. Met Elias hebben we bijna anderhalf uur zitten kwekken voordat we een stapje verder gingen. We hadden trek in een biertje en liepen rechtstreek naar Beer-O-Clock een paar straten verderop. Wat was dat een gezellige tent zeg, heerlijk stevige muziek van Iron maiden tot The Scorpions en Deep Purple, stevige muziek dus in een tent die wel heel veel soorten Bier en Hamburgers had. Het duurde even voordat we een biertje uit hadden gezocht en het was de Volcano geworden, een biertje uit Santorini met een lichte smaak van de Vulkaan (jaaajaaa hahahaa), okee maar hij smaakte serieus echt lekker.

Elias was een gezellige babbelaar over van alles en nog wat. We hebben het over het studentenleven gehad, over zijn toekomst, zijn muziekband, de russen die Kreta aan het veroveren zijn, de verschillende muzieksoorten op kreta (en dat is grappig want aan de muziek kan hij horen uit welek streek ze dan kwamen) je kon het een beetje vergelijk met de verschillende dialecten die we in Nederland hebben (Haags, Rotterdams, Amsterdams enz) allemaal leuke gespreksonderwerpen dus. We hebben tot 23.00 uur bij Beer-O-Clock gezeten zonder dat er 1 stilte is gevallen, ga dan zelf maar na hoeveel er gekwekt is hahahaaa. We hebben zelfs nog een Grieks-nederlands test met hem gedaan via de App WRTS waarin hij verdomd goed was. Hij was gewoon slim, hij vertaalde het Grieks in het engels voor zichzelf en keek dan wat er het beste op leek in de 4 antwoorden die de App gaf (Multiple choice), aan het eind scoorde hij een 9.7 Hopaaaahhhh!!!

We liepen terug naar de Lion Square in het midden van de hoofdstraat en namen afscheid van elkaar, het was echt super gezellig geweest en dat zouden we zeker nog een keer overdoen als we de volgende keer weer op Kreta waren.

Om 00.20 uur waren we thuis, Evalia was al helemaal dicht dood we liepen heel zachtjes naar onze kamer en een half uurtje later sliepen we na een alweer heerlijke dag zzz zzz zzz.