Een dag met overwegend regen :

Vandaag was de planning om nog maar een poging te wagen om Pula te ontdekken en dan met name het Amfi-Theater dat in de 1e eeuw is gebouwd en plaats bied aan 23.000 toeschouwers zodat het tegenwoordig nog veel gebruikt kan worden voor opera's en concerten. We wilden vroeg weg maar de regen zorgde ervoor dat dat even werd uitgesteld. De meiden wilden nog wel gaan zwemmen dus die zijn lekker in de regen gaan zwemmen, daarna even onder de warme douche om weer een beetje bij te komen.

Wij zijn even naar de shops gewandeld en hebben een aantal ansichtkaarten aangeschaft. Daarna ben ik nog even met de auto naar de poort gereden om vanuit de auto te internetten (wireless), in onze tent hadden we geen bereik . . .pffff . . . Op die manier heb ik het weblog voor de eerste keer kunnen bijhouden.

Na de middag zijn we toch nog even naar Fazana (haventje) en omliggende kleine plaatsjes gereden, onder andere Peroj en Bariga (kustweg) en Vodnjan. Heel apart hoor, je komt in het dorpje aan met om de 2 huizen een restaurant of Konoba (soort snackbar) en eenmaal door het dorp heen te zijn gereden hield alles op . . . dus ook de weg weer :-( Meerdere pogingen gedaan maar alles eindigde weer op een kiezelweg, dus . . . omdraaien maar weer . . laadiedaa . . .

Op de gok weer een niet begaanbare weg ingeslagen. Na veel kiezels en gaten in de weg kwamen we toen wel bij een heel stil strandje aan met super helder water. Omdat het op dat moment regende zijn we er niet lang gebleven maar we gaan er zeker nog een keer naar terug, misschien is dit wel een hele mooie plaats om eens te gaan snorkelen.

We moesten eigenlijk ook nog wat boodschappen doen dus besloten we om naar Pula te rijden om het bij een kroatische supermarkt te doen. In Pula zelf stonden we weeeer in de file waar geen einde aan kwam. Terug nog even door Fazana gereden en een lekker ijsje genuttigd.

Op de camping aangekomen ging het alleen maar harder regenen en harder waaien. De luiken van de tenten moesten dicht en de parasol ingeklapt zodat die niet weg kon waaien. Uiteindelijk nog wel lekker spaghetti buiten gegeten in het zonnetje.

En daarna . . . aan de wandel, helemaal langs het strand naar Fazana. Daar trakteerde Celine ons op een lekker, ja heel lekker, schepijsje !!

Onderweg zagen we nog een visser op het strand een lekkere grote vis schoonmaken. Ik denk dat de vis wel zo'n 80 cm groot was, daar hebben we evennaar staan kijken en zijn toen toch maar doorgelopen.

Dit was weer het einde van de donderdag, om 23.00 uur lagen we allemaal weer lekker op 1 oor . . .