Afscheid nemen in Platanias en via het zuiden door naar Eva en Harry.

Na alweer een lekkere nacht in een donkere kamer werden we rond 08.00 uur wakker en hadden we dus nog ruim de tijd om het zwembad voor de laatste keer in te duiken. De zon scheen alweer lekker en de lucht was blauw, alweer een perfecte dag dus. Ik moet zeggen dat zo'n ochtendduik best lekker was. We haalden een verse jus en een frappe bij Giannis en genoten van de laatste uurtjes bij Lissos Appartments.

Net voordat ik terug wilde lopen met de drankjes zag ik Christina en begin met haar te kwekken. Maar dat kwekken duurde iets langer dan ik normaal en opeens kwam Giannis eraan, pakte de jus en bracht die naar Ria, hij zei dat het veel te lang duurde met mij zodat hij de drank maar bij haar kwam brengen en ik zag dat van afstand gebeuren hahaa. Rond 11.00 uur was het tijd om uit te checken, ik gooide de koffers alvast in de auto een we gingen op zoek naar Christina. We kregen lieve woorden te horen over onze persoonlijkheden en dat deed wel wat met ons, wij zeggen wel altijd "wat je geeft, krijg je terug", en buiten dat deden we een soort van belofte dat we zeker terug zouden komen. We hadden het o naar ons zin gehad, het appartement was echt top, zelfs de bedden waren goed en dat is ook niet altijd en overal zo. Het zwembad wer heerlijk, de zee lag er direct aan vast en de bar met Giannis was ook gezellig en totaal niet opdringerig. We gaven haar een pak stroopwafels en reden weg.

We hadden 3 dagen in Platanias gezeten en niet eens tijd gehad om even langs Maria te gaan om een Ouzo te halen in haar schoenenwinkel. Bij de Lidl haalden we even 8 blikken echte Griekse Nescafe Classic koffie en daarna was het tijd voor een verse jus en een Frappé van een bakkertje, toen kon de lange reis beginnen naar het zuiden van het eiland.
We reden eerst naar Plakias, een klein dorpje met een mooi strand en zee, de pastelblauwe kleur van het zeewater tussen de stenen maakten het plaatje helemaal af. We genoten van de natuur en maakten wat foto's en reden verder op zoek naar Calypso beach dat we op internet hadden gezien, ook dat moest een mooi stukje natuur zijn met een grote hangbrug boven het water, en toen we daar aankwamen was het uitzicht adembenemend mooi. Het klopte inderdaad, wat was dit mooi, jammer dat de hangbrug afgesloten was. In de hoek van de rotswand zagen we een trap naar boven gaan en tsjaa .. daar gingen we dan helemaal naar boven. Vanaf boven was het uitzicht nog mooier en ook daar hebben we de nodige foto's gemaakt.

We reden verder en kwamen in het dorpje Spili, bekend om de leeuwenkoppen aan de muur waar helder en drinkbaar smeltwater uit stroomde het hele jaar door. We zochten daar een restaurantje en hebben een flinke hap gegeten, dat was niet echt de bedoeling maar het was gewoon heel veel hahaaa, en ook lekker. Een uurtje later reden we weer een paar dorpjes door, elk dorp had wel iets leuks en de mensen waren overal even vriendelijk.

Om 19.30 uur kwamen we aan bij Eva, de nieuwe barman Jorgos wilde ons gelijk helpen met onze koffers maar dat was echt niet nodig, hij kon er wel om lachen. We liepen naar binnen en daar kwam als eerste Harry om de hoek kijken, hij had gelijk weer een mooie smile op zijn gezicht en nog geen minuut later kwam ook Eva aangelopen met haar ongekende kreet "Hééééllóóóóóóóóóóoóó'.... " haha, heerlijk was dat. Na wat gebabbeld te hebben kregen we een Welkomst ouzo, zelfs Eva nam er 1 terwijl ze er helemaal niet van hield, speciaal voor Robski dan. Eva vertelde ons dat ze alle gasten al had verteld dat wij aankwamen en tegen 20.30 uur had ze een tafel klaar staan om te eten en praten met elkaar, samen met de Finnen, de Canadezen en 2 Duitsers, gewoon even een kennismaking avond met authentiek Grieks eten van Eva .. met raki uiteraard hahaa. Aan het eind van de avond mocht iedereen "hun verhaal" doen over hoe ze elkaar ontmoet hadden en hoelang ze al bij elkaar waren, inclusief wij dus (!) Ik maakte er een kort maar grappig verhaal van en dat sloeg wel in bij iedereen, en ook daar moest dus weer een Raki op gedronken worden, Jamas!!!!

Om 23.30 uur zijn we naar boven gegaan, kamer 18 was de onze dit keer op de bovenste verdieping met heerlijk uitzicht. nadat ik wat ben gaan tikken en nog een sappie had genomen ging ik om 01.00 uur slapen zzz zzz zzz.