Vaderdag en aan het eind van de dag was deze vader helemaal nat.

Uitgeslapen, dat kon je wel zeggen ja, om 09.45 kwamen we ons luie bedje uit, heerlijk toch voor een keertje. Het was Vaderdag en de meiden hadden thuis een kadootje voor me in mijn koffer gestopt die ik vandaag open mocht maken. We liepen naar buiten, gingen op het terras zitten en ik opende het pakje. Waauuw, daar kwam een leuk grijs T-shirt uit met de tekst #DAD erop!! We maakten wat foto's en ik bedankte de meiden via de App, echt gaaf zo'n shirt.

Het was een bewolkte dag, de temperatuur was wel rond de 27 graden maar gewoon veel wind en veel wolken. Het strand leek ons wel wat dus we liepen naar beneden en gingen op een bedje liggen. Omdat we in Hotel Mylos zaten waren de bedjes gratis voor ons. We bestelden wel een FrappƩ, Griekse ijskoffie maar na een half uurtje zijn we toch maar weer opgestapt, te veel wind en wolken.

We besloten om de bergen even in te rijden om een olijfolie museum te gaan bekijken. Het was een half uurtje rijden naar het dorpje Vouves en gelukkig was het een kleinschalig museum. Toch was het leuk om de hulpstukken van vroeger te zien, wat er alle bij kwam kijken voordat het eenmaal olijfolie was. Ook stond er een eeuwenoude olijfboom, zo oud dat de binnenkant van de boom hol was, onder een stam door tijgerend stond ik opeens midden in de holle olijfboom hahaaaaa, ook dat leverde weer een grappige foto op.

Daarna reden we door naar een ander dorpje (Dromonero) om wat te drinken, uiteindelijk kwamen we uit in de haven van Kolymari, daar hebben we iets lekker zoets bij de bakker gehaald en hebben dat met het geluid van de golven op het strand op gegeten, best lekker.

Om 16.00 waren we weer terug op ons terras, Ria maakte een Griekse salade en met een ijskoude Mythos was dat weer ff lekker thuis komen, de wolken bleven helaas wel hardnekkig maar de temperatuur nog steeds rond de 27 graden.

Rond 19.30 zijn we de hoofdstraat in gelopen om wat te gaan eten. Je kent het wel. Eerst 2x heen en weer lopen voordat we hadden besloten waar we zouden gaan zitten. Tijdens het lopen voelden we al wat verdwaalde spetters, het ging toch zeker niet regenen zeker?? We vonden een op het oog leuk uitziend restaurant wat wel onze stijl was. Niet te netjes, niet te stijf en vriendelijk niet opdringerige meiden die vertelden wat voor schotels ze allemaal hadden.

We gingen binnen zitten en bestelden eerst maar wat te drinken, Ria en watertje (puur) en ik ging voor de Mythos, ook puur. Maar wat is lekker eten zonder een Ouzo, die bestelde ik er dus bij een gaf aan dat ik alleen Ouzo met ijs wilde..... Een tijdje later kwam mijn Ouzo maarrrr, die er best wel verdund uit, en ik had gelijk, heel veel water zat erin. Ik nam eerst een flinke slok, toen wist ik het zeker een heb er wat van gezegd. Even later kwam er een nieuwe Ouzo met een emmertje ijs ernaast, ze was even heel kort en het leek erop dat ze op haar flikker had gehad, oepsss.

We bestelden de mixed grill voor 2 personen en toen die schotel op tafel werd gezet zeiden we... Waauuw, wat was dat veel vlees! Het was niet alleen veel, maar het was ook nog eens heel lekker, we hadden een goeie keus gemaakt. Later op de avond kwam de eigenaresse nog even kwekken, ik begon uiteraard met de Ouzo en toen kwamen de verhalen vanzelf. Zij was meer van de Raki (wat verrassend he :-) Ze begon te vertellen over haar nieuwe restaurant en dat ze ooit begonnen was als model, geboren in Kroatiƫ, opgegroeid in Duitsland, de hele wereld over gereisd en uiteindelijk gekozen om zelf een modellen buro te starten. De Griekse taal had ze in Athene geleerd en nu had ze dus dit restaurant als haar kindje. 's Morgens runde ze haar modellen buro, en tegen de avond runde ze haar restaurant, een dame die van uitdagingen hield, daar werd ze vrolijk van.

Buiten regende het opeens pijpenstelen, echt waar keiharde regen op Kreta, naar wij zaten lekker droog binnen. Er kwam Raki op tafel en ik denk dat we zeker wel 20 minuten met haar hebben zitten kwekken, echt gezellig.

Toen werd het tijd om af te rekenen, ik maakte nog even een Selfie met 1 van die meiden en toen kwam de rekening, pffff 24,00 euro voor al dat eten en drinken en alle gezelligheid.... Ongeloveloos toch!! Afrekenen was zo gebeurd, ik liet een fooi achter op tafel en toen .... toen moesten we door de zeikregen terug naar huis lopen, en dat was nog best een stukkie. We werden serieus zeiknat, slippers zeiknat, T-shirt zeiknat en maar zingen op straat van "I'm singing in the rain" hahaaaaa. Ik haalde toch nog even snel een flesje Ouzo en 10 minuten later waren we weer thuis... we konden er wel om lachen ;-)

Om 23.45 zijn we ons bed maar in gedoken, nadat ik alles had klaargelegd voor de volgende dag, want Balos stond op de planning zzz zzz zzz