Het ontbijt besloten we vandaag niet op de camping te doen maar ergens onderweg. We wilden het eiland een beetje gaan bekijken, met name Nin en Vir stonden op de planning. Onderweg zagen we in de tegemoetkomende richting weer een heerlijk grote file van vakantiegangers. Omdat er maar 1 weg is moesten we die ook terug nemen dus dat zag er al niet goed uit.

Vir is echt toeristisch maar wel erg leuk. We hebben natuurlijk weer een klein weggetje uitgezocht, en dan maar kijken waar je uit komt. De eerste was niet zo'n goede keus, naar zo'n 3 km. liep het dood en stonden we op het erf van een woning. Omdraaien dan maar, zo gezegd zo gedaan, het volgende weggetje ging beter, dat leidde ons weer helemaal naar beneden naar het water met een leuk haventje en een mogelijkheid om te zwemmen.

Kroatie-02

Na een half uurtje zijn we weer verder gereden naar een volgende onbekende locatie. Ook dit weggetje liep dood maar wel op een mooie locatie. Hier kon je ook als je wilde de zee in maar dat was dan wel weer op eigen risico, via de rotsen en gesteenten kon je het water bereiken. Maar wel heel mooi om te zien.

Kroatie-01

Na deze locatie hebben we geparkeerd  in Vir en zijn we Crocs voor Celine gaan kopen. Even wat Kuna's ingeslagen, en langs het water in een klein restaurantje lekker wat gegeten met natuurlijk een Kroatisch ijsje :-))

Op de camping  teruggekomen was het weer goed aan de temperatuur dus, allemaal naar het zwembad. Ook dat was voor korte duur omdat de wolken zich weer op begonnen te stapelen. Ook nu bleef te temperatuur weer rond de 28 graden, goed dus weer om dit verhaal in te tikken. De meiden zijn lekker in het zwembad gebleven en wij zijn de camping winkeltjes  gaan verkennen. Op zoek naar een Internet mogelijkheid zodat ik deze verhalen niet helemaal voor niets in had getikt. Kom ik voor bij een soort van internet locatie, vraag ik aan die gast offie ook Wireless internet heeft(ik zag alleen maar PC's staan), wat denk je . . . zegt ie gewoon NEE !!

Ik kon alleen met een draadje internetten direct bij de ingang . . . wat een feest weer ! Maarrr, zit ik effe later voor de tent komt er een Belg voorbij die vraagt of ik internet bereik heb omdat ik met de Laptop bezig was. Zegt ie me effe later dat ze bij een andere receptie (die van de bungalows) wél draadloos internet hebben. En daar kon ik dus ook heerlijk zitten en dit dagboek online zetten.

De meiden hadden hadden inmiddels in het zwembad vriendinnetjes gemaakt en daar waren ze 's avonds even naar toe. Wij zijn 's avonds ook naar de shops gelopen op zoek naar  nieuwe crocs voor Celine, die we 's middags voor haar hadden gekocht waren door één of andere reden kapot gegaan :-( Helaas geen Crocs gevonden, dus hebben we maar gevierd dat het zaterdag avond was met een heerlijk . . . je raad het al . . . kroatisch schepijsje :-) Ook nog even bij de receptie langsgeweest voor Internet. En de Belg had gelijk, het was ook nog eens de helft goedkoper als bij de buurman !!

Bij de tent weer aangekomen zijn de meiden naar bed gegaan en hebben wij nog een lekker drankje op. De klok gaf alweer 23.15 uur aan en toen zijn wij ook maar gaan liggen . . .