Dagje touren over het eiland en aan het eind van de avond helemaal kapot.

Na het geweldige ontbijt zaten we om 10.30 uur in de auto en reden we op weg naar Sa Calobra, een locatie in het Noorden waar (als de zon schijnt) een geweldig mooi stukje natuur moest zijn. Daarvoor moest je wel bijna 2 uur rijden waarvan zeker 1 uur haarspeldbochten. De weg ernaar toe op zich was al mooi, we stopten een paar keer om foto's te maken en zagen steeds meer wolken verschijnen, dat was niet de bedoeling. De weg ging echt over een steile berg en was heel erg geliefd bij wielrenners, ik denk dat we er wel zo'n 300 hebben gezien. Ze reden allemaal op dezelfde weg dus dat was behoorlijk uitkijken, omhoog gingen ze heel langzaam, maar bergafwaarts gingen ze soms harder dan 50 km/u.

Eenmaal beneden werd het rijden wel beloond met heel mooi uitzicht en met hebberige spanjaarden. Parkeren 4,50 .. Flesje water (klein) 2,30 .. broodje kaaas/tomaat 5,90 .. hmm, maar buiten dat was het een geweldige omgeving. Om bij de kraker te komen moesten we door een grot lopen waar de druppels in je nek vielen hahaa, maar eenmaal eruit was het weer een gewelidig gezicht, alleen jammer dat het heel erg bewolkt was.

Rond 14.00 uur reden we weer weg waarbij we de eerste helft achter een bus reden, een bus over al die haarspeldbochten nou dan weet je het wel. Bij bijna elke bocht stoppen vanwege tegenliggers die er niet langs konden ... ach ja, zo konden wij extra lang van de natuur genieten en van de vele (heel veel) wielrenners die ons dan weer voorbij kwamen, en die wij later weer in moesten halen op de smalle bergweggetjes.

We besloten om door te rijden naar Alcudia in de hoop daar nog een beetje zon te vinden, maar helaas. Ook daar was de zon niet te vinden, wel een groot, een heeeel groot mooi strand dat zo goed als verlaten was. Jeetje wat een ruimte en wat en toch wel mooie kleur van het water ondanks dat de zon niet scheen. We liepen lekker even over het strand en zijn toen wat winkeltjes in gedoken. Tijdens het winkelen keek ik op Tripadvisor waar we voor de laatste echte avond wat konden eten. Ik zocht voor een steakhouse en vond Steakhouse Negre in de haven van Alcudia, Negre had 5 sterren en alleen maar goede recensies, hmmm dat zou 'm dus gaan worden.

De haven op zich was al mooi om te zien en wat lagen er weer grote privé jachten zeg, wat een geld lag hier te dobberen in de haven. Negre zag er van buiten ook gezellig uit, en ook van binnen was het op en top. Het personeel was vriendelijk en we hebben daar echt heerlijk zitten eten, Celine heeft het wel een paar keer gezegd dat het echt super was, maar het restaurant op zich, de meubels, de inrichting en de muziek, alles klopte en daar was dan ook de prijs wel naar hahaaa. Na het afrekenen kregen we flesje met heerlijke zelfgemaakte Limoncello, zooo dan dat was gruwelijk lekker. Ik moest nog rijden dus hield het maar bij 1 shotje, maar anders had ik er wel meer opgedronken!

Na het eten wandelden we nog even door de haven, en zijn we in de standje relaxed modus weer naar ons hotel gereden. We waren allebei best wel moe na zo'n dag en toen we om 22.00 uur thuis waren, zijn we ook niet meer weg gegaan. Ik ben wat gaan tikken en wat foto's uit gaan zoeken, Celine sliep al snel ;-) Om 23.15 had ik mijn koffer voor de helft ingepakt en 23.30 uur ben ik gaan slapen voor de laatste keer in dit hotelbed zzz zzz zzz.