Weer naar huis met Transavia en een 80-jarige verjaardag.

Om 07.30 uur ging de wekker netjes en we konden rustig wakker worden. Echt haast hadden we niet want we hoefden pas om 10.40 uur naar de bus te lopen, de bus 1X die naar de luchthaven reed. We pakten de eerste dingen in de koffers en een half uurtje later gingen we op pad voor wat lekkers voor de Crew en voor een vers broodje voor onszelf. We hadden al een paar keer broodjes gehaald echt in het centrum dus daar liepen we nu ook maar naartoe, we wilden tenslotte op de laatste ochtend ook kwaliteit hahaaa.

Toen we weer de laatste keer met de lift omhoog gingen keken we elkaar aan, we wisten dat het er nu echt bijna op zat en dat was wel even een 'slik' momentje. We pakten de laatste dingen in, namen nog even een douche en daarna was het bijna zover, nog snel een laatste foto op balkon, een pak stroopwafels inclusief blik voor Eleni (eigenaresse van het appartement) en daarna trokken we de deur achter ons dicht, we hadden een heerlijke tijd gehad in dit appartement. Hier was serieus niets op aan te merken, alles klopte gewoon, zo mooi, modern, stijlvol en functioneel ingericht, echt klasse!!

We namen de lift naar beneden en daar gingen we met 2 koffers en een rugzak op zoek naar de bus. Toen we in de buurt van de halte kwamen, daar waar het echte centrum is zagen we allemaal mensen midden op straat lopen, overal was politie en er was ook muziek .. hmmm.. dat beloofde niet veel goeds (!). Bij de bushalte stond nog een stel met koffers dus ik dacht dat het wel goed kwam. Nou niet dus, er kwam echt geen bus dus na 10 minuten besloten we een stukje verder te lopen op zoek naar een halte waar wel een bus kwam. Ik vroeg het nog even aan een politie-agent en die 'dacht' dat er een stukje verderop wel een bus zou komen, jajaaa hahaaa. Dus wij stonden weer braaf te wachten totdat er opeens een man naar ons toe kwam. Hij vertelde ons er hier geen bus kwam en dat we maar beter een taxi konden nemen naar het Treinstation om daarvandaan een bus te nemen, hier blijven staan had dus geen zin. Okee een taxi was niet moeilijk, daar reden er genoeg van rond op deze feestdag. We stapten in en 4,50 euro later stonden we op het station en we zochten de halte naar de 1X.

Bij die halte begon het wachten weer opnieuw totdat .. totdat en een meid naar me toe kwam om te zeggen dat het 1 Mei was, de dag van de arbeid, de dag dat er dus NIET gewerkt werd .. "This is Greece" zei ze hahaa. Hier kwam dus geen bus, maarrrrrr ze liep even naar een hokje waar ze ging vragen hoe we nu op de luchthaven konden komen. Niet veel later kwam ze terug om te zeggen dat onze bus hier ook niet kwam, we moesten weer een stukje teruglopen, 2 haltes om precies te zijn, dus dat deden we maar. En inderdaad, zo'n 25 minuten later kwam daar de 1X aangereden die via een aangepaste route (dwars door het centrum) naar de luchthaven zou rijden. Wat zeg je? Aangepaste route?? Yessss, met andere woorden .. we hadden gewoon 400 meter bij ons appartement vandaan kunnen opstappen whaahaaaa .. als je alles toch van tevoren weet he. Maar okee, we stonden in de bus, stonden ja want het was zo druk dat zitten er niet bij was helaas, en dat in een bus zonder airco.

Een klein uurtje later stapten we uit en keken we even binnen hoe druk het was. Hmm dat zag er goed uit, voor de Transavia check-in balie stond wel een rij van 3 man hahahaa dus we liepen ook gelijk maar even door en ik zei dat ik Standby vloog, ze keek even en ik kreeg gelijk al stoelnummers, het werden 11B en 11C waarvan later bleek dat we helemaal geen raampje hadden, nou jaaaaa dan!!! Ik stelde me voor bij de purser Benedicte en liep ook gelijk de cockpit in, daar zag ik Captain Roben B. zitten met 2 co-piloten, het was een drukke boel en ik heb even met ze staan babbelen voordat ik naar mijn stoeltje ging, In het middenpad stond Marije, ook een gezellige spontane meid en later maakte ik nog kennis met Miranda die na anderhalf jaar thuis te hebben gezeten (mama geworden) net weer een week aan het vliegen was, ook al zo'n gezellige meid!

Netjes op tijd landden we op Schiphol, we namen afscheid van de Crew en wensten ze "Wel Thuis". Daarna was het even wachten op de koffers, we hadden weer een heerlijke vakantie gehad en konden terugkijken op 8 mooie dagen.

Toen ik de koffers had belde ik vaders die onze op zou komen halen. We liepen naar boven (Vertrek) en 5 minuutjes later kwam hij aangereden. Jeetje wat was het koud buiten zeg hahaha, dat was ik niet meer gewend. Onderweg vroeg vaders of we bij hen wilden komen eten, hij ging een chineesje halen .. hmmm, daar zeiden wij geen Nee tegen dus toen we de koffers thuis neer hadden gezet en even met de poezen hadden geknuffeld, zijn we naar de Middenweg gereden. We hebben daar onbeschaamd lekker veel zitten eten met de wetenschap dat we nog even naar Alphen aan den Rijn moesten rijden, Mama Plasmeijer was 80 jaar geworden en zij dacht dat wij nog in Thessaloniki zaten hahaaa. Toen we aanbelden en ze de deur open deed zag je haar echt kijken van .. "huhh, jullie zaten toch nog in Griekenland" hahaha. We hebben ruim een uurtje gezeten en toen was het tijd om naar huis te gaan .. al met al was het toch weer een lange dag geworden .. om 23.00 uur lagen we op bed, ons eigen bed weer en niet veel later sliepen we zzz zzz zzz.